В том числе и для учеников 5-В
1. the words by heart
1. the words by heart
To have a (good) head for something – мати природні здібності до чогось
To adore [ə'dɔ:] 1) обожнювати; дуже любити,
To have a good command /kəˈmɑːnd/ of sth - добре знати що-небудь, добре володіти чим-небудь
To understand /ˌʌndəˈstænd/ understood, understood розуміти
A cartoon [kɑː(r)tu͟ːn] мультфільм
For instance /ˈɪn.stəns/ = for example /ɪɡˈzɑːmpəl/ наприклад
A personal letter ['pɜːs(ə)n(ə)l] особистий лист
A greeting card Вітальна листівка
To communicate with … /kəˈmjuːnɪkeɪt/ спілкуватися з…
To develop [dɪ'veləp] розвивати, удосконалювати;
A skill майстерність, досвід, уміння, навички
To role-play розігрувати роль; читати по ролях
To send a message by e-mail /ˈiːmeɪl/ відправити повідомлення по електронній пошті
global ['gləʊb(ə)l] 1) світовий, всесвітній; глобальний
truly /ˈtruːli/ дійсно
Frankly speaking відверто кажучи
To feel uneasy відчувати занепокоєння
All things are difficult before they are easy. Лиха беда - начало. Всякое начало трудно.
Experience /ɪkˈspɪəriəns/ досвід
2. Read and translate the text ( по скаченному учебнику)
ex.1 pp154-155 . еще раз ссылка https://englearn.mineprogramming.org/
3. The rule - the Present Simple
4. Ask questions:
Dan adores to communicate with his grandfather at night.
(With whom, what, when, who)
The teachers develop pupils` writing skills.
(Who, what..., what, whose)
2. Read and translate the text ( по скаченному учебнику)
ex.1 pp154-155 . еще раз ссылка https://englearn.mineprogramming.org/
3. The rule - the Present Simple
4. Ask questions:
Dan adores to communicate with his grandfather at night.
(With whom, what, when, who)
The teachers develop pupils` writing skills.
(Who, what..., what, whose)
Немає коментарів:
Дописати коментар